Voorwaarden Silver Lining PMU

Groningen, 20-06-2019

Algemeen:
Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Sabrina Brandsma / Silver Lining PMU en de klant. Mocht van deze voorwaarden afgeweken zijn is dit schriftelijk vastgelegd en door beide partijen ondertekend. Door het toestemmingformulier te tekenen gaat de klant akkoord met al deze voorwaarden.

Afspraken:
De klant moet bij verhindering van een afspraak dit zo spoedig mogelijk doorgeven aan Silver Lining PMU, uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak. Indien de klant voor de eerste keer deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Silver Lining PMU 50% van het gehele honorarium aan de klant berekenen aan het dan geldende uurtarief, bij een tweede keer wordt het gehele honorarium berekend. Bij het niet nakomen of niet tijdig afzeggen van een intake gesprek wordt een bedrag in rekening gebracht van € 30,00.

Bij een behandeling met korting wordt de gereduceerde prijs in rekening gebracht.

Wanneer de klant meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk verschijnt, mag Silver Lining PMU de verloren tijd inkorten op de behandelingen en toch het hele honorarium berekenen.

Wanneer de klant meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk verschijnt kan Silver Lining PMU de afspraak annuleren en het hele afgesproken honorarium berekenen.

Silver Lining PMU moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 voorafgaande aan de afspraak aan de klant melden.

Om discussie te voorkomen dienen alle nabehandelingen binnen 2 maanden plaats te vinden, dit is uw eigen verantwoordelijkheid. Er kan geen rekening gehouden worden met overmacht.  NA DEZE 2 MAANDEN VERVALT DE GRATIS NABEHANDELING.

Verantwoording en eigen risico:
Alle opdrachten van de klant aan Silver Lining PMU worden uitgevoerd onder eigen verantwoording en voor eigen risico van de klant.

Door opdracht te geven aan Silver Lining PMU verklaart de klant bekend te zijn met alle mogelijke gevolgen van de behandeling, waaronder zowel de medische, psychische alsmede de maatschappelijke gevolgen.

Door opdracht te geven aan Silver Lining PMU tot het aanbrengen van permanente make-up verklaart de klant tevens dat zij/hij in goede gezondheid verkeert en niet lijdt aan enige vorm van hemofilie, immuunstoornis, allergie, diabetes of enige andere vorm van huidaandoeningen. Eveneens verklaart de klant dat zij/hij niet besmet is met een bloed overdraagbare ziekte (zoals HIV, Hepatitis A, B of C of andere bloed- overdraagbare ziekte hiervoor niet genoemd). Tevens verklaart de klant dat haar/zijn behandeling op geen enkele wijze de gezondheid van de permanente make-up specialiste of derden in gevaar kan brengen.

De klant verklaart dat zij/hij de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt en dat de keuze om permanente make-up te laten aanbrengen weloverwogen is.

De klant verplicht zich voordat met de behandeling gestart wordt een IC (toestemmingsformulier) naar waarheid in te vullen en te ondertekenen.

Aansprakelijkheid: De klant geeft een opdracht aan Silver Lining PMU.  Hierbij verklaart Silver Lining PMU dat zij zich naar beste kunnen zal inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. Silver Lining PMU kan nooit garanderen dat zij het beoogde resultaat ook zal gaan bereiken.

Ondanks dat Silver Lining PMU haar uiterste best doet het beoogde resultaat te realiseren is mogelijk dat het beoogde resultaat niet bereikt wordt, in geen geval zal dit leiden tot restitutie van het bedrag van de behandeling. Elke extra behandeling wordt gerekend als extra nabehandeling.

De klant krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden tijdens een nabehandeling te laten corrigeren en/of bij te laten werken. De nabehandeling dient binnen 6 á 8 weken maar uiterlijk binnen de 2 maanden na de eerste behandeling plaats te vinden. Alle opvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever ten behoeve van correctie, bijwerken en/of toevoegingen zullen in rekening worden gebracht tegen het dan geldende tarief. Er kan helaas geen rekening worden gehouden met overmacht. Na deze 2 maanden vervalt de nabehandeling!

Mocht de klant een nabehandeling wensen terwijl Silver Lining PMU dit (medisch) niet verantwoord vindt mag permanente make-up salon deze nabehandeling weigeren.

Silver Lining PMU is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig bereiken van het beoogde resultaat, ook is Silver Lining PMU niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van een behandeling, tenzij komt vast te staan dat de schade aan haar grove opzet of schuld is te wijten.

Silver Lining PMU is niet aansprakelijk voor verminkingen of ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de nazorginstructie voor permanente make up, de klant draagt zelf de verantwoording deze nazorg correct na te leven.

Voor het geval Silver Lining PMU aansprakelijk wordt bevonden voor enige door opdrachtgever geleden schade, wordt de schadevergoeding beperkt tot het bedrag wat door Silver Lining PMU voor de desbetreffende levering en/of producten oorspronkelijk in rekening is gebracht minus de materiaalkosten.

Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval voor zover opdrachtgever niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken respectievelijk meer of andere schade te voorkomen alsmede Silver Lining PMU ter zake niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte heeft gesteld van alle ter zake relevante informatie.

In het geval van een vertrouwensbreuk is de klant volledig aansprakelijk voor de eventueel door haar/hem geleden schade.

Betaling:
Silver Lining PMU vermeldt de prijzen van alle behandelingen op haar website en vermeldt de standaard prijzen van de producten in de salon mondeling aan de klant. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig zolang de voorraad strekt of in de aangegeven looptijd. De klant dient voor aanvang van de behandeling de behandeling te voldoen contant of per bankoverschrijving.

Garantie:
Silver Lining PMU gebruikt voor het pigmenteren uitsluitend pigmenten die gecontroleerd zijn door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en de Keuringsdienst van Waren zoals bepaald in het Warenwetbesluit kleurstoffen.

Silver Lining PMU is GGD gecertificeerd waardoor u als opdrachtgever gegarandeerd bent dat uw behandeling volgens de laatste hygiëne normeringen uitgevoerd wordt.

Beschadiging en diefstal:
Silver Lining PMU heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur of producten beschadigd. Silver Lining PMU meldt diefstal ten alle tijde bij de politie.

Klachten:
Indien een klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen zeven werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Silver Lining. Silver Lining PMU zal de klant binnen zeven werkdagen adequaat antwoord geven.

Recht:
Op elke overeenkomst tussen Silver Lining PMU en de klant is het Nederlandse recht van toepassing. Silver Lining PMU is niet verantwoordelijk voor wat bezoekers op de website / Social Media zetten, bijvoorbeeld in een reactie op een bericht en kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld.